8.8.15

Çikolatalı Islak Kek Tarifi

8.8.15


Mutlu  hafta sonları  diliyorum sevgili takipçilerim tatilimizin bitimi ardın 'dan sizlere harika bir kek tarifi daha getirdim,sevilen devamlı ziyaret edilen biriyseniz, çocuklarınız eşiniz kek seviyorsa kek fanusunuz mutfak masanızın bir kenarında durup ta içi boş olmaz öyle değilmi :) bu kekimi ben bazen fazla yapıp güzelce paketleyip yada kek kalıbın dan çıkartmadan sarıp buzluğa koyuyorum acil ihtiyacım olursa hemen çıkarıyorum  1 saat  için de taze kekim, üstüne çikolata sosunu hazırlayıp döküyorum  miiss hazır çay yada yanın da bir içecekle harika öyleyse buyrun kekimizin farkına siz de varın tarifimizi verelim ....NOT...MALZEMELERİ 1 er BARDAK ÇOĞALTIP KEKİ DAHA ÇOK YAPABİLİRSİNİZ BEN KÜÇÜK KALIPTA YAPIYORUM...

MALZEMELER

  • 3  tane yumurta iri değilse 4 tane
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağı
  • 1 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 kahve fincanı un ama kıvama bakarak ekleyin azar azar hafif katı ama akışkan olacak
ÇİKOLATA SOSU İÇİN.
1 paket hazır çikolata sosu
2 su bardağı süt ile hazırlanır.

YAPILIŞI

  1. karıştırma kabına yumurtayı, toz şekeri koyup mikserle çırpıyoruz, yaklaşık 4 dakika boyunca karışım köpürene kadar karıştırıyoruz kabarıp şişecek,
  2. üzerine sıvıyağı, sütü, vanilyayı, kakaoyu koyup tekrar çırpıyoruz,kakao iyice dağılınca kabartma tozunu ve unu azar azar ilave edip karıştırıyoruz  mikserle ,
  3. önceden kek kalıbımızı veya küçük borcamı sana yağıyla iyice yağlayalım ve hafif un serpelim içine, kek rahatça çıksın diye,ve kek hamurumuzu kalıba dökelim kalıbın ortası açıksa yağlı kağıdı araya sıkıştıralım çünkü kabarınca taşırabilir ortadan resim de görüldüğü gibi,

4. önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 40 dakika kadar pişirelim uzun kürdan la 40  dakikanın sonun da kontrol edelim 40 dakika dan önce açarsanız fırının kapağını kek söner kabarmaz ,
5. pişince 10 dakika  bekletelim resim deki gibi
6. sonra servis tabağına ters çevirelim kek kalıbının arkasına parmak uçlarımızla 3 defa vuralım çıkacaktır kek ve çikolata sosunu hazırlayalım ters çevirdiğimiz kekimize dökelim resim deki gibi,
7.çikolata sosu hafif donunca isterseniz hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz AFİYETLER OLSUN ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder