20.6.15

Ana Sayfa » , , » Arpa Şehriyeli Pilav Tarifi

Arpa Şehriyeli Pilav Tarifi

20.6.15
hayırlı, bol bereketli, günler diliyorum sevgili dostlar sizlere arpa şehriyeli pilavımızı getirdim,aslında pirinç pilavları hemen hemen aynı yapılır sadece katılacak malzemeye göre biraz farklı teknikler kullanılabiliyor. tarifimize geçeliimm.


NOT.. kişi sayılarına göre arttırabilirsiniz. benim pilavım bereketli çıkıyor 1 su bardağı yapınca 3 kişiye yetiyor ama pirinç markalarına göre farklılık gösteriyor.


MALZEMELER


  • 1,5 su bardağı osmancık pirinç
  • yarım çay bardağı kadar arpa şehriye
  • 2 kalıp et suyu evde yapılan
  • 1 yemek kaşığı tere yağı isteğe bağlı
  • tuz
  • 1 tane limon

YAPILIŞI

sevgili hamarat mutfaklarının aşçıları ablalarım, ve kardeşlerim ...pirincimizi soğuk su ve 1 tane limonun suyuyla  tertemiz yıkayalım ve süzelim pilav tenceremizi ocağa alalım 3 yemek kaşığı kadar sıvıyağı tenceremize dökelim, hafif ısınınca
arpa  şehriyemizi içine dökelim ve yakmamak şartıyla iyi kızardıktan sonra pirincimizi aktaralım ve hemen karıştıralım şehriyeler biraz fazla kızarırsa korkmayın pirinci koyunca bir ton rengi açılacaktır tuzu ekleyelim güzelce kavuralım sık sık karıştırarak 5 dakika kadar kavuralım vee 3  su bardağı soğuk  su ekleyelim tereyağını ve et suyunu üstüne atıp karıştırıp kapağını kapatalım ben arada hafif karıştırıyorum suyu az gelirse sakın korkmayın hafif ekleyin çok olmayacak kaydıyla suyunu iyice çekince tadına bakın sertlik  yoksa ocağı söndürün ve kapağı kapatın servis zamanına kadar dinlendirin afiyet olsun....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder